De Opera en de Camera

21 februari 2017 - Sydney, Australië

Sydney = The Opera House. Het is één van de meest iconische gebouwen op deze planeet. Grote opwinding dus toen het vanuit het vliegtuigraampje plotseling in zicht kwam (althans: bij mij dan. Voor alle Aussies om me heen was dit business as usual).

Wat dat betekent? Foto's. Heel veel foto's. Uiteraard The Opera House met de Harbour Bridge erachter. Die klassieker heeft iedere toerist.
Maar ook: Opera House (OH) met een meeuw ervoor. OH met twee meeuwen ervoor. OH vanaf de Harbour Bridge. OH achter de Harbour Bridge. OH vanaf het water. OH in enorme close-up. OH zonder mensen (het is mogelijk). OH met zonsondergang. OH met zonsopkomst. En uiteraard: een selfie met OH. En nog een. En nog een.

Was er verder nog iets te zien in Sydney? Jazeker! Stranden, musea, botanische tuinen, fotogenieke kaketoes, Blue Mountains, een jaren 30-pretparkje. Maar uiteindelijk kom je toch weer bij die Opera uit hè. En dan komt de camera weer tevoorschijn. Want die ene foto, vanuit die hoek, met die specifieke lichtinval had ik zeker nog niet.

De geheugenkaart van mijn camera zal blij zijn als ik Sydney straks achter me heb gelaten.

1. Bram:
    21 februari 2017
    Het OH? Wij willen foto's van selfies met fotogenieke kaketoes!