De Niet-Vliegende Hollander

31 januari 2017 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Eigenlijk had hier nu een heel verhaal moeten staan over hoe ik voor het eerst in mijn leven in een klein vliegtuigje over Lake Wanaka vloog. Ik had me namelijk opgegeven voor een 'Learn to fly'-cursus, waarbij ik in twintig minuten tijd het opstijgen én rondvliegen voor mijn rekening zou nemen.
Maar helaas, de wind en het drukke zomerseizoen gooiden roet in het eten.

Geheel toevallig is dat natuurlijk niet. Nieuw-Zeeland is immers het land van de niet-vliegende vogels!
Het feit dat ik de dag voor mijn afgelaste vlucht voor het eerst een échte kiwi heb gezien, is waarschijnlijk mijn noodlot geweest. Ook zij zullen, net als ik, nooit het Nieuw-Zeelandse luchtruim verkennen. Tja, het is niet anders.

Aan de andere kant, als er één dier is dat absoluut een vliegcursus kan gebruiken, dan is het de kiwi. Want dat zou de enige redding voor ze kunnen zijn. Op het land worden ze door van alles en nog wat bedreigd. En dan zijn er ook nog de hordes Chinezen die ze met alle liefde morsdood zouden willen knuffelen (toegegeven: ze zien er ook wel superschattig en aaibaar uit).
Maar ik betwijfel of ze met hun piepkleine vleugeltjes wel in staat zouden zijn om een stuurknuppel vast te houden...

1. Jan:
    1 februari 2017
    Mooi verhaal Tom. Wellicht toch eens je vleugels uitslaan elders?